Przegląd nowego subkompaktu Suzuki Baleno 2016

22/06/2016

Samochód o nazwie Baleno nie jest tak wielką nowością, japoński producent samochodów Suzuki wyprodukował w połowie lat 90-tych całą rodzinę sedanów, hatchbacków i kombi o tej samej nazwie. I chociaż ta rodzina została wysłana na spoczynek dawno temu, postanowili zostawić nazwisko na kartce i zachować je na przyszłość. Zastosowano go na przykład w wersji produkcyjnej samochodu koncepcyjnego iK2. Oczywiście te dwa modele nie mają ze sobą nic wspólnego.

Nowy subkompakt klasy B ma zupełnie inną konstrukcję i własną modułową architekturę. Jeśli chodzi o nowość 2016 roku, odziedziczyła ona stylistykę swojego poprzednika, zaprezentowanego w zeszłym roku. Jedną z jego najbardziej charakterystycznych cech było rozwiązanie konstrukcyjne zwane liquid flow, które charakteryzuje się falistymi liniami korpusu.

Hatchback Suzuki Baleno 2016 ma raczej kompaktowe wymiary: długość - 3,99 m, szerokość - 1,75 m, wysokość - 1,47 m, rozstaw osi - 2,52 m i mały prześwit - tylko 12 cm, ale pomimo niewielkich rozmiarów jest dużo przestrzeni wewnątrz i każdy pasażer poczuje się tu komfortowo. Tak więc do dyspozycji pasażerów z tyłu będzie 80,5 cm wolnej przestrzeni w nogach. Bagażnik ma również dobrą pojemność i jest przeznaczony na 355 litrów.

Jak wspomniano wcześniej, nowy Suzuki Baleno opiera się na nowej architekturze modułowej. Ponadto auto to w porównaniu do innych modeli tej marki posiada sztywniejsze podwozie, które jest o 10% sztywniejsze, ale jednocześnie lżejsze o 15 kg.

Gama układów napędowych na rynku europejskim będzie reprezentowana przez turbodoładowany silnik Boosterjet z 3 cylindrami i pojemnością 1 litra. Tutaj można również zauważyć system bezpośredniego wtrysku paliwa i podstawowy silnik wolnossący Dualjet, zaprojektowany na 1,2 litra. Pierwsza jednostka jest w stanie dostarczyć moc równą 114 koni mechanicznych, a druga jest zaprojektowana na zwrot 92 koni mechanicznych. Ta jednostka napędowa będzie połączona z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, ale dostępna będzie również inna alternatywa - sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów i CVT.

Oprócz podstawowego silnika dostępna jest opcja układu hybrydowego, który obejmuje mocny rozrusznik-alternator, który wspomaga silnik podczas przyspieszania, a podczas hamowania kieruje energię do ładowania akumulatora litowo-jonowego. Na koniec chciałbym zauważyć, że poziom emisji dwutlenku węgla w instalacji hybrydowej jest znacznie niższy, więc będzie to dobra opcja dla kierowców, którym środowisko nie jest obojętne.


Udostępnij: